HANDELSKAMMARENS NYA WEBB

Östsvenska Handelskammaren ägs och drivs av 850 företag med 45 000 medarbetare i Östergötland, Sörmland och på Gotland. Deras uppdrag är lika viktigt som tydligt: att driva ett aktivt synligt påverkansarbete i deras medlemmars intresse och bidra till att East Sweden utvecklas till Sveriges mest spännande tillväxtregion. Gaia skapade en ny användarvänlig webblösning för att locka fler medlemmar.  

 

PROJEKTDETALJER

Kund: Handelskammaren 

Område: webb, app, UX, Grafisk design, digital kommunikation 

utmaning

Östsvenska Handelskammaren önskade en ny hemsida, både vad gällde design och funktionalitet. Östsvenska Handelskammaren såg ett behov av att med ny designplattform, spetsade budskap och ett kraftfullt tjänsteutbud skapa en plattform på webben som återspeglar sin verksamhets inriktning mot framtiden.

 

Lösning

Målet med webblösningen var att användaren snabbt ska få ett gott intryck och vilja bli medlem. Vi vill att besökaren ska bli inspirerad och nyfiken på mer, börja följa Östsvenska Handelskammaren på sociala medier, skriva artiklar om dem eller lyssna på podcaster. På hemsidan ska man lätt ska kunna hitta information om vad som gäller som medlem och vilka förmåner man har, få en överblick över vilka seminarier, kurser och podcasts som är intressanta. Besökaren ska lätt kunna söka jobb samt ska kunna söka ett seminarium, se om det finns plats, när och var den är och anmäla sig till det.

 

Resultat

Resultatet blev en responsiv wordpressida med en speciell kalenderfunktion där besökarna enkelt kan se vad som är på gång på Östsvenska Handelskammaren. Sidan, som är enkel att hantera och uppdatera, är en av tre sidor vi har levererat till Östsvenska Handelskammaren. Vi hjälpte också till med en nyhetsbrevsmall och bildmanér.