Digital närvaro för Henrik Stenson Eyewear

2018-09-03

Få idrottare är så förknippade med sina glasögon som det svenska golfproffset Henrik Stenson.

Hösten 2017 lanserade Henrik Stenson sitt eget glasögonmärke, Henrik Stenson Eyewear.

Bolaget valde tidigt att ha ett digitalt fokus i sin kommunikation och marknadsföring och vi på Gaia fick glädjen att driva deras digitala närvaro. Utifrån strategin vi arbetade fram har vi jobbat med att producera löpande innehåll i sociala kanaler, skapa kampanjer och annonser samt driva webbplatsen med sin e-handel.

Vi följer kontinuerligt upp den digitala närvaron för att analysera och optimera insatserna. Under året har vi sett en stadig ökning av engagemanget i kundens sociala kanaler och även ökad försäljning i webbshoppen. Vi ser även tydliga intresse-peakar i samband med de olika kampanjerna.

Här presenteras uppdraget i sin helhet >>

Kontaktperson

Magdalena Green

Digital strateg

Enligt Magda handlar digitalisering om affärsutveckling och att hitta nya, bättre lösningar som effektiviserar och underlättar för alla användare, anställda som kunder. Hon poängterar att en digital strateg måste våga och hela tiden hitta sätt att vidareutveckla och testa nya saker.

Enligt Magda handlar digitalisering om affärsutveckling och att hitta nya, bättre lösningar som effektiviserar och underlättar för alla användare, anställda som kunder. Hon poängterar att en digital strateg måste våga och hela tiden hitta sätt att vidareutveckla och testa nya saker.

Till toppen

Relaterat