Content Marketing - Rörlig media

Digitala användare blir dagligen dränkta i en enorm mängd information, inte minst reklam. Vi möts t ex av mer än 5 000 reklambudskap per dag. Då funkar rörlig media som ett effektivt alternativ för att fånga och behålla uppmärksamhet. Våra hjärnor hanterar nämligen rörlig information 60 000 gånger snabbare än en text.

Viktigaste fördelarna

Effektivt

Genom video och animationer kan du effektivt få ut ditt budskap på kort tid. Rörligt innehåll fångar människors uppmärksamhet och några sekunders film kan med lätthet ersätta en lång text.

Lättillgängligt

Rörlig media passar utmärkt både för Content Marketing och för produktinformation, eftersom du kan göra djupare och mer komplext innehåll mer lättillgängligt, även i mobilen. Det är även lättare att förmedla en känsla genom en film.

Konkurrenskraftigt

En webbsida med mycket rörligt innehåll rankar generellt sett högre i sökmotorerna. Du får bättre sökbarhet och mer trafik till din webbsida.

Framtidens media är rörlig

Inom ett par år förespås det att 80 % av all internetkonsumtion kommer att bestå av video. Idag finns det tydliga siffror som pekar på att webbplatser med rörligt innehåll placerar sig högt upp i sökmotorernas ranking. Det är inte så konstigt, med tanke på att formatet är effektivt och lättillgängligt och enkelt attraherar besökare.

Den mänskliga hjärnan gillar bilder och filmer. Den tar lätt till sig den rörliga informationen och har också förmågan att göra det på väldigt kort tid. Några sekunders rörligt material kan därför ersätta en lång text.

Rörligt innehåll ökar köplust

YouTube är på andraplats efter Google bland söktjänster och vi ser att människor är mer benägna att dela rörligt innehåll på sociala medier. Studier visar även att vi blir mer köpbenägna av rörligt innehåll. Men det är inte bara på YouTube, i sociala medier och på webbplatser du kan använda rörligt innehåll. De funkar lika bra i nyhetsbrev, powerpoint-presentationer, appar eller på storskärmar.

Skapa och behåll engagemang och uppmärksamhet

När vi på Gaia levererar rörlig media, skapar vi innehåll som engagerar din målgrupp. Vi levererar det färdiga materialet i alla de format som är lämpliga för just dina kanaler. Och självklart följer vi er visuella identitet och skapar den känsla ni vill förmedla. Det är trots allt så att det är enklare att förmedla en känsla med rörlig media, jämfört med i en text.

Ett innehåll som verkligen passar ditt syfte och budskap

  • Rörlig media är lämpligt för bland annat marknadsföring, information, utbildning och instruktioner.
  • När vi jobbar har vi alltid kunden och användaren i fokus. Vi tar fram innehåll som vi anpassar till dina mål och målgrupper och ser till att det stämmer överens med ditt syfte och dina budskap.
  • Vi har lång erfarenhet av att skapa rörligt innehåll i form av traditionell video, animationer, 3D-animationer och även innehåll för AR och Mixed Reality.
  • Vi kan paketera ert budskap kärnfullt och ta hand om hela, eller delar av, processen från idé och storyboard till produktion och distribution.

Testa content marketing-filmer för sociala medier!

Vill du också fånga och behålla uppmärksamhet i dina sociala kanaler? Med utgångspunkt i ditt kommunikationsbehov och din idé skapar vi effektiva och attraktiva filmer.

Filmerna är 30 sekunder och anpassade till dina sociala kanaler. De innehåller textanimering, stillbilder och enklare animationer och baserar sig på er visuella identitet.

Här är vårt erbjudande:

1 film: 7 000 kronor exkl. moms.

3 filmer: 18 000 kronor exkl. moms.

5 filmer: 25 000 kronor exkl. moms.

Självklart kan vi även hjälpa er med idé och innehåll.

Kontakta vår säljare

För mer information och priser kontakta Åsa Scherling på 010 331 99 32 eller asa.scherling@gaia.se

Kontaktperson

Magdalena Green

Digital strateg

Enligt Magda handlar digitalisering om affärsutveckling och att hitta nya, bättre lösningar som effektiviserar och underlättar för alla användare, anställda som kunder. Hon poängterar att en digital strateg måste våga och hela tiden hitta sätt att vidareutveckla och testa nya saker.

Enligt Magda handlar digitalisering om affärsutveckling och att hitta nya, bättre lösningar som effektiviserar och underlättar för alla användare, anställda som kunder. Hon poängterar att en digital strateg måste våga och hela tiden hitta sätt att vidareutveckla och testa nya saker.

Fler tjänster