Rejmes digitala närvaro

Koncernen Tage Rejmes Bil AB är auktoriserad återförsäljare av Volvo personbilar, lastvagnar och bussar samt personbilar och lätta transportbilar för för Renault, Ford, Mazda och Dacia. Rejmes finns representerade med 25 anläggningar för försäljning och service på 15 orter i Östergötland, Närke, Västmanland, Södermanland och Småland. Vi fick i uppdrag att skapa en plattform för digital kommunikation från grunden och skapade en sajt vars mål är att vara Sveriges bästa bilhandlarsajt.

Utmaning

Rejmes har som mål att driva Sveriges bästa bilhandlarsajt och vi på Gaia fick i uppdrag att skapa Rejmes nya plattform för digital kommunikation från grunden. Grundstommen i projektet är sajten rejmes.se som är utformad för att vara intuitiv, enkel och underlätta kundernas beslut och köp. Rejmes efterfrågade en rapp och inbjudande sajt. Den skulle även fungera som stöd för Rejmes-medarbetaren, hen skulle kunna använda den som ett stöd i sitt goda bemötande gentemot kunden.

Lösning

För att hjälpa Rejmes uppnå målet Sveriges bästa bilhandlarsajt har vi skapat en sajt som ger goda förutsättningar för att kunna skapa en digital bilhall och serviceverkstad, som stödjer, kompletterar och förenklar livet för bilägaren.

Rejmes har kunder som representerar tvärsnittet av samhället, därför har enkelhet varit nyckeln för oss i valet av struktur och funktion. Rejmes.se är skapad för att vara intuitiv, användarna ska känna sig tillfreds då de nyttjar sajten. Den är också anpassad för att det ska vara enkelt för användaren att fatta sina beslut direkt, vi har skapat flera funktioner som förenklar livet för bilägaren, eller den som ska köpa bil. Sajten noterar till exempel geografisk plats och kopplar direkt ihop användaren med ”Mitt Rejmes”, det vill säga den närmast belägna Rejmes-handlaren.

Resultat

Sedan starten 2012 har Gaia ständigt vidareutvecklat rejmes.se. Vi har kontinuerligt förbättrat struktur, design och rörligt material. Det har varit viktigt att förmedla känslan av närhet och omtanke för bilköparen och som ett mervärde har vi adderat säsongsbetonade kampanjer som drivit extra mycket trafik till sajten.

Hemsidan rejmes.se byggdes för att det ska vara enkelt att köpa, äga och serva sin bil. Sajten är utformad utifrån bilägarens behov och finns där som en god bilkompis. Den läser av bilägarens status och anpassar informationen därefter.

Teknik

Rejmes valde att använda en molnlösning för sajten och därför är rejmes.se utvecklad utifrån de premisserna. För Rejmes del innebär det att de enkelt kan skruva sina resurser efter hur mycket trafik det är till sajten och de betalar löpande baserat på kapacitetsförbrukning. Att sajten ligger i molnet gör att Rejmes kan köpa infrastrukturen som tjänst. Sajten är även anpassad för mobila enheter, så att användaren alltid kan vända sig till sin bilkompis.

Björn Götestrand

Head of Innovation

Tack, jag kontaktar dig så snart som möjligt!

Kontakta mig