Vad gör du för att nå fram?

2017-10-24

Film är oslagbart. Inget annat medium klarar av att förmedla så mycket känsla och fakta på så kort tid.

I takt med att foto, film och 3D-visualiseringar blir allt mer tillgängliga, spelar de en allt större roll i kommunikation och marknadsföring. Allt från komplicerade processer till muggiga företagspresentationer lyfts till nya höjder med 3D-visualiseringar och animationer.

Trafik, engagemang och trovärdighet

Allt innehåll och all kommunikation blir både snyggare och tydligare med 3D-teknik och rörlig grafik, vilket är intressant för alla verksamheter som jobbar med content marketing och sociala kanaler. Foto och film driver mer trafik, skapar större engagemang och bygger trovärdighet.

Tydligare och starkare budskap

Många av våra kunder kommer till oss med långa beskrivningar av avancerade processer som inte låter sig fångas i text och bild. Det slutar ofta i en animerad film. Andra kunder vill dokumentera viktiga händelser, locka till ett event eller lyfta sin företagsprestation. Där brukar vi addera en mix av foto, 3D-visualisering och rörlig grafik. Själva utförandet kan visserligen skilja sig åt, men gemensamt för dem alla är att de förtydligar och förstärker ett budskap.

Några exempel…

Kolla in några fina filmer där vi har använt t ex 3D-visualisering och rörlig grafik!

Sambah

Filmen är en presentation av Sambah, ett projekt som Kolmårdens Djurpark stödjer för att rädda tumlarna i Östersjön. I det här fallet har vi levererat 3D och animation på uppdrag av och i samarbete med Lavette film.

Stafsjö

En film som vi har gjort på uppdrag av Stafsjö Valves AB, med syfte att förtydliga funktionerna i deras Knife gate valve WB14E

Stadium

Filmen är gjord på uppdrag av Stadium AB.  Re:activate handlar om att samla in gamla sportprodukter och ge dem nytt liv hos hos nya användare. Filmen har rullat på tv, biografer och sociala medier i hela Norden.

 

Skrivet av

Charlotte Hulterstam

Marknadschef

Med den nya digitala utvecklingen är det lättare än någonsin att jämföra olika företag och deras produkter. Samtidigt förväntar sig dagens moderna människa en skräddarsydd digital upplevelse, där de själva står i centrum och har full kontroll. I takt med digitaliseringen har mitt fokus därför förflyttats till Inbound Marketing. Jag jobbar också med Employer Branding, planering och strategi, våra digitala erbjudanden och Gaias varumärke. Välkommen att kontakta mig!

Med den nya digitala utvecklingen är det lättare än någonsin att jämföra olika företag och deras produkter. Samtidigt förväntar sig dagens moderna människa en skräddarsydd digital upplevelse, där de själva står i centrum och har full kontroll. I takt med digitaliseringen har mitt fokus därför förflyttats till Inbound Marketing. Jag jobbar också med Employer Branding, planering och strategi, våra digitala erbjudanden och Gaias varumärke. Välkommen att kontakta mig!

Till toppen

Relaterat